Piaskowanie jako alternatywa dla szlifowania

Piaskowanie to inaczej odpowiednie kształtowanie lub czyszczenie określonej powierzchni za pomocą materiałów ściernych. Znajdują się one w sprężonym powietrzu. Proces ten zwiększa przyczepność farby proszkowej przede wszystkim na elementach stalowych, ocynkowanych i aluminiowych. Dodatkowo chroni je przed korozją w stopniu znacznie większym, aniżeli szlifowanie, dlatego coraz chętniej i częściej jest wybierany jako jego alternatywa.

Dlaczego piaskowanie jest doskonałą alternatywą?

Piaskowanie odbywa się za pomocą materiału ściernego, znajdującego się w sprężonym powietrzu. Czyszczona powierzchnia jest równa oraz szorstka, co jest niezbędne do malowania. Nie powstają trudno dostępne rogi i zakrzywienia. To tylko niektóre powody, dla których piaskowanie wypiera szlifowanie.

Piaskowanie stosuje się w  konstrukcjach stalowych, a więc halach, mostach, masztach i kominach, a także podczas różnego rodzaju prac renowacyjnych i antykorozyjnych.

Klasa klasie nierówna

Piaskowanie jest procesem, w obrębie którego wyróżnia się poszczególne klasy.

Są to:

  • klasa SA3
  • klasa SA2.5
  • klasa SA2
  • klasa SA1
  • klasa SA1.5, inaczej nazywana stoczniową

Dzięki piaskowaniu w szybki i satysfakcjonujący sposób pozbędziemy się z elementów stalowych starej farby. Piaskowanie pozbędzie się rdzy z metalu o dowolnym kształcie, bez śladów obróbki.

Co będzie potrzebne?

Do piaskowania potrzebny będzie specjalistyczny sprzęt, czyli pistolet ze zbiornikiem. Pozwolą ona na piaskowanie fragmentów z niemal dowolnego materiału, w tym metalu, szklanych. Dodatkowo powinniśmy wyposażyć się w kompresor, pojemnik i sprężarkę, a także odwadniacz do kompresora.

Z kolei pistolety z pojemnikiem charakteryzują się mniejszym tempem pracy, niż pistolety sprzężone z samodzielnymi, dużymi zbiornikami. Te nadają się przede wszystkim do piaskowania drobnych nawierzchni, czy niedużych fragmentów.

Share