Piaskowanie to inaczej odpowiednie kształtowanie lub czyszczenie określonej powierzchni za pomocą materiałów ściernych. Znajdują się one w sprężonym powietrzu. Proces ten zwiększa przyczepność farby proszkowej przede wszystkim na elementach stalowych, ocynkowanych i aluminiowych. Dodatkowo chroni je przed korozją w stopniu znacznie większym, aniżeli szlifowanie, dlatego coraz chętniej i częściej jest wybierany jako jego alternatywa.
Dlaczego piaskowanie jest doskonałą alternatywą?
Piaskowanie odbywa się za pomocą materiału ściernego, znajdującego się w sprężonym powietrzu. Czyszczona powierzchnia jest równa oraz szorstka, co jest niezbędne do malowania. Nie powstają trudno dostępne rogi i zakrzywienia. To tylko niektóre powody, dla których piaskowanie wypiera szlifowanie.
Piaskowanie stosuje się w konstrukcjach stalowych, a więc halach, mostach, masztach i kominach, a także podczas różnego rodzaju prac renowacyjnych i antykorozyjnych.
Klasa klasie nierówna
Piaskowanie jest procesem, w obrębie którego wyróżnia się poszczególne klasy.
Są to:
- klasa SA3
- klasa SA2.5
- klasa SA2
- klasa SA1
- klasa SA1.5, inaczej nazywana stoczniową
Dzięki piaskowaniu w szybki i satysfakcjonujący sposób pozbędziemy się z elementów stalowych starej farby. Piaskowanie pozbędzie się rdzy z metalu o dowolnym kształcie, bez śladów obróbki.
Co będzie potrzebne?
Do piaskowania potrzebny będzie specjalistyczny sprzęt, czyli pistolet ze zbiornikiem. Pozwolą ona na piaskowanie fragmentów z niemal dowolnego materiału, w tym metalu, szklanych. Dodatkowo powinniśmy wyposażyć się w kompresor, pojemnik i sprężarkę, a także odwadniacz do kompresora.
Z kolei pistolety z pojemnikiem charakteryzują się mniejszym tempem pracy, niż pistolety sprzężone z samodzielnymi, dużymi zbiornikami. Te nadają się przede wszystkim do piaskowania drobnych nawierzchni, czy niedużych fragmentów.