Jakie są trzy najczęstsze objawy uszkodzonych felg?

03.07.2018
0 Comment

Na polskich drogach nietrudno o uszkodzenie felg aluminiowych. Jak rozpoznać, że nadszedł już czas, aby oddać je do regeneracji? Poniżej przedstawimy trzy najczęstsze sygnały, które świadczą o tym, że niezbędne jest oddanie felg do piaskowania i malowania proszkowego.

Trzy najczęstsze objawy świadczące o uszkodzeniu felg

Uszkodzenie felg, które informuje kierowcę o konieczności ich renowacji, to:

  1. Drgania karoserii – odczuwalne są podczas jazdy niezależnie od prędkości i nasilają się wraz z jej wzrostem. Wibracje znacząco wpływają na obniżenie komfortu jazdy i mogą prowadzić do zaistnienia niebezpiecznych sytuacji na drodze.
  2. Drgania układu kierowniczego – jest to kolejny uciążliwy problem, który jest objawem uszkodzonych felg. Drgania układu kierowniczego mogą prowadzić do jego szybszego zużycia się oraz pogorszenia właściwości jezdnych auta.
  3. Bicia pochodzące z kół – bicie może być boczne (w poziomie) lub promieniowe (w pionie). Może być ono spowodowane uderzeniem obręczy koła np. w krawężnik lub długotrwałym, nieprawidłowym ich użytkowaniem. Może prowadzić do pogorszenia się komfortu i bezpieczeństwa jazdy.

Jak poradzić sobie z uszkodzonymi felgami?

Jeśli zaobserwujemy któryś z wymienionych objawów, to powinniśmy udać się do warsztatu, w którym samochód zostanie poddany przeglądowi połączonemu z renowacją felg. Warto też zadbać o to, by naprawiona felga została zabezpieczona przed uszkodzeniami spowodowanymi czynnikami atmosferycznymi oraz wyglądała estetycznie. Najbardziej trwała jest technika malowania proszkowego. Powłoka proszkowa charakteryzuje się wysoką odpornością na działanie czynników zewnętrznych oraz idealnie równą powierzchnią. Warto zatem skorzystać z usług malarni proszkowej, gdzie uszkodzona felga w ciągu kilku dni wróci do dawnej formy, a w pełni sprawny samochód będzie mógł się bezpiecznie poruszać po drogach.

Pamiętajmy, że stan naszych felg jest ważny dla bezpieczeństwa jazdy autem. Jakby nie patrzeć, to one bezpośredni kontakt z podłożem, po którym porusza się auto.